zondag 9 augustus 2009

Heidi aus Tirol


Echt veel tijd om te treuren om het vertrek van mijn broer had ik echter niet. Ik moest nl zelf mijn koffers pakken om Chirality2009 bij te wonen. Daar zouden we (Jordan, Diane en ik) het BioTools fort verdedigen en ik zou er ook een poster ivm mijn onderzoek presenteren.

Het congres vond plaats in Breckenridge, een stadje in Colorado op ongeveer 2u30min van Denver. Het contrast met Florida was enorm. De vlakte werd vervangen door hoge bergen, waarvan sommigen nog bedekt werden met eeuwige sneeuw. De lucht was er extreem droog en voor het eerst sinds mijn Amerikaanse verblijf, mocht ik mijn zomervestje bovenhalen. Wandelen in de bergen, leek door het gebrek aan zuurstof, VEEL lastiger dan 5 km lopen in de vochtige hitte in Florida.
Het congres, had naar mijn mening toch een pak minder deelnemers dan de vorige editie in Genève (de crisis alweer?). Desalniettemin, passeerden vele interessante lezingen de revu, bezochten een aantal geïnteresseerden onze booth en werd ook mijn poster met het nodige enthousiasme bekeken. Mission accomplished, denk ik!



http://picasaweb.google.be/Elke.Debie/Breckenridge?feat=directlink

Geen opmerkingen: