maandag 8 december 2008

57 channels and nothing's on!

Om mijn fans tevreden te stellen....een kort verslagje van mijn voorbije week. Je merkt het goed: ik begin al sterallures te krijgen. Zo hoort het ook, wetende dat zowel de zusjes Serena en Venus Williams als Celine Dion in Palm Beach Gardens wonen. (evenals nog andere bekende namen: check it out op wikepedia)

Vorige week was er ééntje vol stress op het werk. Niet alleen moest de aanvraag voor een belangrijke beurs worden ingediend, ook ging het allereerste ROA toestel de deur uit. Rina liep met andere woorden op de toppen van haar tenen! Omdat we het dubbel en dik verdienden, hielden Julie en ik donderdagavond onze traditie in ere; we hebben immers nog vele cocktails uit te proberen. Haar beste vriendin, Elisabeth, was er ook bij (kwestie van mijn kennissenkring wat verder uit te breiden). Ze is echt super vriendelijk (NATUURLIJK) en heeft een ...LOFT ! Vrijdag hadden we uiteindelijk wat te vieren, want BioTools was geslaagd in beide opdrachten.



Sedert woensdag heb ik ook internet op mijn appartement en digital TV. Van dat laatste snap ik echter nog niet zoveel! Ik krijg wel 900 zenders aangeboden, maar voor meer dan de helft ervan zou ik moeten bijbetalen. Wat was dat een ontgoocheling voor een naïef schaap gelijk mij. (maar dat is in België waarschijnlijk niet anders?) Aangezien the holidays met rasse schreden naderen, speelt santa de hoofdrol in bijna iedere film. Op de radio is er zelfs een zender die dag in dag uit kerstliedjes speelt, voor zij die er maar niet genoeg kunnen van krijgen. Disneychannel toont dan weer de ene Hannah Montana aflevering na de andere en de weatherchannel geeft je nonstop...weersvoorspellingen indeed. Uiteraard wordt alles om de haverklap onderbroken voor de commercials. Wat compleet nieuw voor me was, zijn de (vergelijkende) reclamespots over geneesmiddelen (wat in België verboden is) of nog raarder, reclamespots van advocatenbureaus die de neveneffecten van bepaalde geneesmiddelen aanklagen (very odd). Nuja...voorlopig ben ik enkel verslaafd aan Grey's anatomy en Desperate housewives.



Zaterdagmorgen was er de wekelijkse tennissessie (voor als ik ooit Serena of Venus tegen het lijf loop) en 's avonds zijn we naar een boat parade gaan kijken. Het was precies een minifestivalletje met oa. een dansoptreden van Rina's dochter; er waren ook allerhande eet- en dranktentjes. Maar eigenlijk ging het vooral om de-vol-met-kerstlichtjes-versierde boten (zie mislukte foto) die passeerden; een beetje enorm kitsch...vond ik althans. En er was ook vuurwerk! Maar ai wat een ontgoocheling; ik ben nu eenmaal meer gewoon (hierbij verwijzend naar Waregem Koerse).





Zondag waren Jordan in ik uitgenodigd om beercanned chicken te gaan eten bij (andere collega) Mary. Zij woont, samen met haar man Dave en hond Arthur, in Calooza, een gebied/"wijk" (redelijk dicht bij BioTools) met reusachtige landgoeden (er is minstens room for a pony). Mary's huis is op zich niet zo groot, maar ze heeft een prachtige (en uitgestrekte) tuin alwaar ze allerhande exotisch fruit kweekt (citroenen, bananen, sterfruit, keylime (van de taart),...) . Zalig om er je zondagnamiddag door te brengen. Het was een heerlijk dinéé (met echte borden en glazen). Maar ook deze keer werd er pas gegeten NA het gebed. Zal ik daar ooit aan wennen?







http://picasaweb.google.com/Elke.Debie/FloridaWeek4#

1 opmerking:

Claire zei

Elke, serieus, ik wist niet dat gij zo goed kon schrijven! Ik moet altijd geweldig lachen met uw stukjes...room for a pony haha!
En ge denkt altijd (ik toch)oh, Amerika, dat zal zó verschillend wel niet zijn zeker..? Maar wat gij daar allemaal meemaakt...geniet ervan hé!