maandag 1 december 2008

boef, boefer, boefst





Ziezo mijn eerste maand in Amerika zit er ook al op (wat gaat de tijd toch snel) en intussen is er weer heel wat gebeurd!

Zo ben ik onder andere verhuisd naar mijn eigen stekje en ja hoor, ik voel me er al helemaal thuis. Het appartement dat ik huur is volledig bemeubeld en ik hoefde echt wel voor NIETS meer te zorgen. Er is zelfs beddengoed voorzien. Alleen de schilderijen aan de muren, ai, die zijn toch niet helemaal mijn ding, zodra ik leukere spulletjes heb gevonden, vliegen de “kunstwerken” toch diep in één of andere kast. Had ik maar een poster van SVZW meegebracht ;). En ik heb 2 tv’s....ik geef het toe, ZWAAR overdreven. Daarnaast mag ik ook gebruik maken van het zwembad, de fitnessruimte en het tennisveld die bij het appartementencomplex horen. Ik heb de wasmachine, droogkast en het strijkijzer reeds uitgetest en die werken perfect. (Mijn eerste strijkervaring vond ik echter niet zo plezant.) Ik woon dus vlak bij de mall en iets in mij zegt dat ik daar ettelijke uren zal spenderen. Kortom, mijn nieuwe stekje bevalt me wel!

Mijn adres is :
3023 Alcazar Place #302
Palm Beach Garden, Fl, 33410

Dus vanaf heden brieven, kerstkaartjes en cadeautjes, welkom op bovenstaand adres! Verras me :)




Deze week was een heel korte werkweek, en dat owv Thanksgiving (op donderdag). Je weet wel, dat feest met de gevulde kalkoen dat iedere soap een extra aflevering (of zelfs meerdere) oplevert. Op die dag gaat het om het samenzijn (meestal in familieverband) en het woordje “dankjewel” (schoon he). Maar eigenlijk....wordt er vooral geboeft!
Op het werk werd thanksgiving ook gevierd (dinsdag). Daarom moest iedereen een gerecht meebrengen (zelf klaarmaken was geen vereiste). Maandagavond heb ik Rina’s keuken in beslag genoemen en een quiche klaargemaakt. Jaja je leest het goed IK heb die klaargemaakt! En het resultaat was DELICIOUS, al zeg ik het dan ook zelf. De anderen hadden ook heel lekkere dingen mee, njammie. Als dessert had Mary een lime key pie (zie foto’s) gebakken, een typisch dessert van de streek. Na ons festijntje bleef er natuurlijk nog heel veel eten over; genoeg voor een dag of drie...





Donderdag was het dan voor echt Thanksgiving. Onder het motto “nodig eens een eenzame uit” mocht ik kalkoen gaan eten ten huize Rina (isn’t she a great boss?). Al tesamen waren we met 20: familie, Russische vrienden (waaronder de wereldkampioenen ballroomdans) en biotools people. Het was een gezellige boel...plenty of food! Opa had de heerlijke gevulde kalkoen klaargemaakt, maar er was ook pumkin bread, cranberrie sauce en American cookies...vooral zoete dingen maw. Het feestmaal werd ingezet door een speech/gebed van de vader des huizes (opa) en daarna werd er....gesmuld en gedronken, uit papieren borden en plastieken bekers :s. Tegen 21u was ik terug thuis en dat was maar goed ook, want de volgende morgen moest ik er om 4u uit....voor Black Friday!




“What? Black Friday?”: hoor ik jullie denken. Wel de dag na Thanksgiving beginnen de Holiday sales en om met een knaller te starten, worden de winkels om 5u of 6u geopend en gaan een aantal producten met MEGAkorting de deur uit (doorbusters). Omdat de voorraad van dergelijke doorbusters beperkt is, gaan velen van de avond ervoor al in de rij staan; waaronder ook Alan en Hank (beetje zotjes!). Zo hebben ze elk een tv en laptop aan sterk verminderde prijzen te pakken gekregen. Tegen zonsopgang was alles aangekocht en betaald. Daarna hebben we de mall onveilig gemaakt. Wat geven die Amerikanen toch graag geld uit! Alan heeft, naast een tv en een laptop, ook nog effe een iPhone touch gekregen....en dat allemaal op 1 (voormid)dag. NICE ...zou ik zo zeggen.





Zaterdag zijn we nog maar eens naar een American Football game gaan kijken. Dit keer speelde het Fort Lauderdale team (FAU: Florida Atlantic University) tegen FIU (Florida International University). De match ging door in het stadium van de Dolphins (Professional Football team uit Fort Lauderdale) en waaaaaaaauw wat was dat stadium GROOT! We zaten op de 2de rij en hadden dus een prachtig zicht. Het was een super spannende match die met verlengingen werd betwist in het voordeel van FAU (let’s go owls!). Ik begin het spel meer en meer te appreciëren, maar na 4 uren begon ik het toch wel een ietsiepietsie beu te worden; ook ik heb mijn grenzen, nietwaar!




En zondag, ben ik opnieuw gaan tennissen (kwestie van wat routine op te bouwen), maar helaas, na amper een half uur kwam de regen onze tennispret bederven. Het heeft de hele dag hard gewaaid met af en toe een regebui, een ministormpje dus. Ik denk niet dat ik uitkijk naar mijn eerste orkaanervaring....

6 opmerkingen:

Karen zei

Daarvoor zijn de feestdagen zo leuk, voor al et eten! Kverlang al:)
Proficiat trouwens met de nieuwe thuis en de twee tv's, je hebt het echt wel weer voor elkaar gekregen Elke! Je maakt mij trots :)
Veel plezier nog alginds !
groetjes,
Karen X

Lien zei

serieus, ik kom net van tafel en met deze blog te lezen heb'k al terug honger :D
leuk dat je nu uw eigen stekje hebt! klinkt wel behoorlijk in orde moet'k zeggen! :D
xx

Geraldthegreatest zei

Hongerig naar kalkoen, maar vooral naar je verhalen!
Ik begin een échte fan te worden van Elke in Wonderland.
Msschn voor de fans ook es iets over je werk:-)?
Allez tot het volgend verhaal!
Ik vertrek straks voor de familiezender een paar weken rond vlaanderen.
We bouwen een huis in Blankenberge en eentje in Genk. Boer Gerard terug even 'aannemer'!:-( Leve VTM!
Daarna rukt de kerstparade uit naar ; La Louvière, Doornik (voor RTL), Eindhoven, Groningen en Almere (voor SBS6).
We eindigen in Vlaanderen in jawel Blankenberge en Genk. VTM overrompelt je stad.
dada!knuffel!
NGeert!X

Elke zei

hmmm over mijn werk??? Weinig boeiends te vertellen, behalve dat we constant internet problemen hebben en dat er virussen circuleren :s!!!
Jaja de kerstperiode is een drukke tijd voor boer/aannemer Gerard/Debiebouwt :)!!! Is VTM ook van plan Palm Beach Gardens te overrompelen? Zoja!!! Ik kom af! want VTM kleurt je dag nietwaar! :)

En ja....doctoraatsverdediging= Vrijdag 16/01/2009!!!

Kristof Vandoorne zei

Een bedrijf zonder professioneel IT-beheer. Als dat maar goed afloopt :-P

Greetje zei

Wij willen foto's zien!!! Wij willen foto's zien!!! Van je appartement é: de living, keuken, je slaapkamer, badkamer... the works!!! :)

Het klinkt alsof je daar al jaren woont, I'm proud of you girl!!!

Dikke zoen

xxx