zondag 8 maart 2009

hockey, yoga,artisgras, tips voor pickup lines ....en nog zoveel meer!

Ik weet het, ik heb het zelf gezocht, uitstellen leidt tot niets! Zienu...moet ik mijn verhaal doen over maar liefst 3 weken, 3 drukke weken. Hoe begin ik eraan? week per week? of stoer zijn, niet neuten en gaan voor 3 in 1? Heb er nog eventjes aan gedacht jullie mening te vragen (via referendum of zo?), maar weet je, dat zou opnieuw alleen maar tot vertragingen leiden DUS laat ik er niet te veel meer over zeveren en er gewoon aan beginnen. Zoals beloofd, wordt het een zeer gevarieerd verslag.



Isabelle, zij is de schuld van mijn uitstelgedrag, so please blame her! Op dinsdag 10/2 ging ik haar ophalen in de luchthaven in Miami aka MIA. Toen ik daar aankwam, leek het alsof ik de grens met Mexico had overgestoken; bijna iedereen sprak er bijzonder goed Spaans. En dat bleek ook te gelden voor de rest van Miami (later meer daarover). Isabelle zou voor de komende 3 weken bij me inwonen en aangezien we mekaar op voorhand toch niet zo heel goed kenden, vond ik dat toch wel een beetje spannend. Omdat ik hier voornamelijk ben om te werken (jaja toch wel), hield ze zich tijdens de weekdagen bezig met relaxen (lees: bruinen) aan het zwembad, shoppen in de mall, fitnessen en..... (voordelig voor mij) KOKEN. IDEAAL tegen dat ik terug was van-een-toch-wel-lastige-werkdag, stond het eten klaar en jammie het was keer op keer smullen geblazen. Op vrijdag, nam ik verlof, Isabelle was niet zover gereisd om alleen voor mij te koken, welteverstaan.
Het eerste weekend zijn we in de buurt van Palm Beach Gardens gebleven. Vrijdag, de dertiende, hebben we geen risico's genomen en maakten we er een relaxt namiddagje van aan het strand. s'Avonds verkenden we samen met Julie het nachtleven in Palm Beach Gardens en Jupiter. En zo komen we naadloos bij de rubriek: "mannen versieren met Julie". Julie had er duidelijk zin in en slaagde er ook keer op keer in om ,uit het niets ,een gesprek aan te knopen met total strangers. Zelfs de volgende pickup line bleek te werken: "I see you wear a helmet". Deze wordt bij voorkeur gebruikt bij mannen die met hun moto op stap zijn, succes gegarandeerd!




De dag erna, niet volledig wakker, zijn we (Elizabeth, Julie, Isabelle en ik) naar Artigras geweest, een kunstfestival in Abacoa (de studentenwijk in Jupiter). Eerlijkgezegd was ik niet zo overdonderd van de kunst, maar het was toch gezellig.

's Avonds vierden Isabelle en ik onze Valentijn in een gezellig Mexicaans restaurantje in West Palm. Achteraf werden we wel met boze blikken de deur uitgekeken; kleine misrekening in onze fooi, en dat zullen we geweten hebben! Zondag reden we nog iets verder naar het zuiden, eerst stopten we in Delray beach, gezellig badstadje waar het "garlic festival" aan de gang was. Maar dat hebben we wijselijk aan ons voorbij laten gaan. De volgende stopplaats was "Crate&Barrel", een hippe winkel in Boca Raton. Daar heb ik mijn kadobon verpatst voor een mooie gele vaas (zie foto's) en een boekje met cocktailrecepten (dat belooft). Dus Sarah en Kristin, bedankt voor het originele kado. Onze eindhalte was Fort Lauderdale. Wat was het daar druk zeg, zowel op de beach als in de pubs. Het was nog een beetje te vroeg voor springbreak, maar volgens mij was het toch een voorbode ervan. Fort Lauderdale wordt, omwille van zijn vele kanaaltjes vaak vergeleken met Venetië. Ok die kanalen omzoomd met reusachtigee villas zijn wel eens de moeite om zien, maar de vergelijking met Venetië gaat toch helemaal niet op! Vooraleer we huiswaarts keerden, wilden we eerst nog een cocktailke (en in mijn geval colaatje) drinken in een zeer hippe bar, waarvan me de naam nu toch wel ontglipt zeker. Maar aangezien we erin geslaagd waren een gesprek aan te knopen met een eenzame man aan het tafeltje naast ons (we learned from the master), werden het er 3 (colaatjes voor mij, cocktailkes voor Isabelle). Om de één of andere bizarre reden vond Isabelle de terugtocht niet zo fijn.




En toen begon de werkweek weer. Maar onze avonden waren goed gevuld! Zo zijn we op dinsdag (17/02) naar een hockeywedstrijd gaan kijken, een echte uit de nhl (national hockey league).De Florida Panthers namen het op tegen de New Jersey Devils. YEAH! Het hockey stadium lag ter hoogte van Fort Lauderdale, dus toch opnieuw een uurtje rijden. Het heeft ons wat moeite gekost om het "bank atlantic center" te vinden. Google maps had ons namelijk een beetje op het verkeerde pad gestuurd (en nee dat heeft NIETS te maken met de combinatie vrouwen en kaartlezen). Net voor de wedstrijd begon, kwamen we op onze plaats van bestemming aan, maar hé parkeren (mijn grootste zorg) was zeker geen probleem, heel wat anders dan bij ons regenboogstadion dus. Het gebouw op zich was al super indrukwekkend, het leek precies een immens winkelcentrum. Onze zitplaatsen waren helemaal bovenaan, we hadden een prachtig zicht, maar ook een beetje hoogtevrees. Zoals bij de meeste Amerikaanse sportevenementen, was er weer een grootse show van gemaakt; het was onmogelijk je te vervelen tijdens de vele timeouts. Eén ding had ik echter niet in rekening gebracht: het ging om IJShockey maw het was toch iets kouder dan ik (kledingsgewijs) voorzien had. brrrrrrrrr Maar de match was interessant genoeg om mijn gedachten te verzetten en ja hoor...de Panthers hebben het gehaald met 4-0.
Donderdagavond heb ik weer wat grenzen verlegd en deze keer onder de vorm van.......Yoga! Elizabeth werkt voor een pr buro, dat voor Dr. Michael Constantine (geen paniek als je die niet kent) een evenement op til had gezet om zijn boek over holisme (body, mind, spirit) te promoten. De locatie voor dit alles was prachtig, de yogasessie vond plaats op een binnentuintje van een hotel in West Palm (hotel Biba). Maar als ik eerlijk mag zijn...tussen ons gezegd en gezwegen...dat hele yogagedoe...toch niet helemaal mijn ding zu, ik vind het lastig! Achteraf zijn we nog eens een kijkje gaan nemen in Clemantis street (centrum van West Palm) alwaar iedere donderdagavond een soort parkconcerten doorgaan, en dat in februari reeds....

Zo, ik vind dit genoeg voor 1 blogberichtje! Veel leesplezier en tot zeer gauw voor de rest van het verslag!


http://picasaweb.google.com/Elke.Debie/Hockey?feat=directlink

http://picasaweb.google.com/Elke.Debie/1315?feat=directlink

2 opmerkingen:

Kristof Vandoorne zei

yoga is volhouden hé
(niet dat ik daar al in geslaagd ben)

en
'het leek precies een immens winkelcentrum'

Gaat dat niet op voor de meeste dingen daar ;)

Kristof Vandoorne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.