zondag 22 maart 2009

In the mean time.....

Intussen heeft de lente ook in België zijn intrede gedaan, zo te horen en is iedereen er volop van terrasje aan het doen, GROOT GELIJK! Ik besef maar al te goed dat ik hier rotverwend ben, maar naar het schijnt is de zomer verschrikkelijk, onaangenaam heet, dus dat het nog maar een tijdje lente blijft, zo is iedereen content.
Intussen zijn we al half maart en heb ik wel weer al een paar leuke uitstapjes achter de rug. Zo ben ik naar een optreden van "The Neville brothers" gaan kijken. Who? ja dat dacht ik ook! Een beetje van voor mijn tijd, maar wel aangenaam om naar te luisteren en bij deze heb ik toch eigenlijk ook een beetje "cultuur" opgesnoven. Het eerste weekend van mei gaat in West Palm een groot muziekfestival door: "Sunfest". Ik ga alvast een kijkje gaan nemen dan.
Intussen heb ik de golfsport ook een kans gegeven. Een paar weekends terug, werd op PGA (waar Rina woont) een heus golftornooi georganiseerd en voor de meeste inwoners van Palm Beach Gardens en Jupiter is dat a big deal. Ik, die op zich niet zo verzot ben op golf (mij lijkt het immens saai), wou toch even de sfeer gaan opsnuiven en ben vrijdag na het werk een kijkje gaan nemen. De golfers waren aan hun laatste holes (zeg ik het juist?) bezig voor die dag, want de zon ging zeer gauw ondergaan, en in het donker golfen, tjah dat zou wel eens gevaarlijk kunnen worden. Om de concentraties van de golfers niet te verstoren waren gsms en fototoestellen niet toegelaten op het terrein. Je kon op een redelijk korte afstand van de golfers gaan staan, maar wanneer een dame met witte pet haar armen in de lucht stak, dan moest je stil zijn. Ik vond het persoonlijk een klein beetje vergelijkbaar met Waregem Koerse, helaas was de afterparty heel wat minder. Er was we vuurwerk, en er kwam een bandje optreden in de Heineken (jak, één biertje kostte $7) tent, maar tgn 22u werd de boel gesloten en was het meeste volk effectief al naar huis.
Intussen heb ik ook mijn tweede NBA-ervaring achter de rug. The Miami Heats (je moet je ploeg trouw blijven he) namen het deze keer op tegen Utah Jazz. De match was ubermegaongelooflijkformiweldig SPANNEND, tot 3 keer toe moest de match met 5 minuten verlengd worden. Ik zweer je, als toeschouwer, kan je niet anders dan er volledig in opgaan. Uiteindelijk hebben de Heats het gehaald met 140-129. Van die 140 punten had Dwayne Wade er wel 50 voor zijn rekening genomen. Tijdens de match werd hij ook nog eens tot topscoorder van de Heats (in history) gebombardeerd. Jaja, dat bazeke heeft talent, en is ook in de running om MVP (most valuable player) te worden. Klik hier om hem aan het werk te zien tegen de Chicago Bulls; very impressive.

Intussen is ook 17 maart gepasseerd: St. Patricks Day. En voor de ontelbare Amerikanen met Ierse roots, moet dat gevierd worden. In het bedrijf werd afgesproken dat iedereen iets groens moest aandoen. Tegen de regels ingaan, was op eigen risico. Zo gezegd zo gedaan uiteraard! Ik heb me nog nooit tevoren zo Iers gevoeld. 's Avonds zijn we iets gaan eten in Queen Mary's (Britse) pub, alwaar Victoria wat extra centjes bijverdient (2 kinderen opvoeden is hier echt wel niet zo evident) en daarna hebben nog wat verder gevierd in een andere echte Ierse pub!


Intussen hebben we ook wel een aantal diertjes zien passeren rond het BioTools gebouw. Ons alziend oog, Mary waarschuwde me wanneer ik mijn fototoestel moest boven halen. Zo heb ik een echte levende slang zien passeren, een zwart slangetje, op zich totaal niet gevaarlijk, maar zijn schichtige bewegingen vond ik best wel creepy. Nee het zal mijn vriendje niet worden!


http://picasaweb.google.com/Elke.Debie/Maart?feat=directlink

2 opmerkingen:

Unknown zei

Honde jaloers van je mooie plaat maar niet van dat zwart diertje

Betty

Kristof Vandoorne zei

Ik wist eigenlijk niet dat je erom gaf naar welke sport je ging kijken (zolang er maar iets van sport bezig is :)).

Als de roddels waar zijn, dan wordt mijn zomer net zo onverdraagbaar als de jouwe.
Gelukkig zijn er airco's.