zondag 24 mei 2009

Alle Belgen in Florida....VERENIG U!



Naast Evelien en ik, wonen hier nog wel een pak Belgen! Zo kan ik jullie vertellen dat 4 pas afgestudeerde bio-ingenieurs, stage volgen op de Universiteit van Florida. Anne-Catherine, Lien en Gerald, collega's van Evelien, zijn in september (tussen de orkanen door) op Amerikaanse bodem geland en wonen nog tot eind juni in Vero Beach. Pieter, de vriend van Lien, woont voor een jaartje in Gainesville. Hun avonturen zijn te volgen op: http://floridaarzijnwij.wordpress.com/ (check it out).

Een paar weken terug heb ik hen op een loopwedstrijd in Fort Pierce voor het eerst ontmoet. Evelien, Lien en ik wilden ons eens bewijzen in de 5 km loop. Evelien was eerste (van ons 3 althans) met een tijd van 25 minuten (en nog wat seconden ook), Lien liep de afstand in 28 minuten en een beetje, en ik...haalde brons, mijn tijd was 30 minuten 33 seconden. De rest van de dag hebben we op de beach gespendeerd. We waren met een groepje van 13 waaronder 7 Belgen, 3 Zuidamerikanen, 2 Australiërs en jawel 1 Amerikaan. Er werd gebbqed, gebeachvolleyed, gezwommen en op het einde ook wat gefrisbeed....C'est la vie!!!





Deze week had Lien een hele hoop vrienden op bezoek, 6 om precies te zijn. 3 ervan zochten verblijf in Palm Beach. Daarom heb ik mijn appartement voor 1 nachtje omgebouwd tot een bed en breakfast. De dag erna heb ik hen ook vergezeld in Miami, ze hadden immers een goeie gids van doen. Daarna scheidden onze wegen, ik werd terug op het werk verwacht, zij trokken verder zuidwaarts.




Vrijdag, werd een Belgische avond gehouden. 10 belgen, samen lasagne aan het eten in Vero Beach, zo vaak kom je dat niet tegen e!
(kleine voetnoot: de helft ervan waren Westvlamingen :) )





http://picasaweb.google.com/Elke.Debie/VlamingeninFlorida?feat=directlink

3 opmerkingen:

Kristof Vandoorne zei

en zo wordt het daar toch een tikje gezelliger :), misschien moet je maar een vereniging, vzw of organisatie uit de grond stampen om de Belgische medemens vaker te verenigen :)

Kristof Vandoorne zei

en 'maar' derde. Wat zou Evy Gruyaert daarvan zeggen?

Unknown zei

Kennen jullie een belgische bed & breakfast in Florida.
Laat iets weten :

info@vlaamsechambresdhotes.com

http://www.vlaamsechambresdhotes.com