dinsdag 18 november 2008

Cheerleaders and Quarterbacks!



Hi Folks, how are you doing?
Mijn eerste week in Florida zit erop en dus ook mijn eerste weekend. Een klein verslagje van dat weekend dan maar! Vrijdag zijn we met een paar collega’s: Julie, Mary, Hongang (aka Hank) , zijn vrouw Sue, zoontje Kaiten en Jordan naar the Yard house getrokken. Een coole pub/restaurant waar ze wel honderden verschillende soorten bieren serveren (waaronder dus ook veel Belgische) en deze (bijna) allemaal on tap. Het was zeer gezellig en ik had (voor de eerste keer sinds mijn verblijf in Amerika) echt lekker eten, een vegetarische pasta. Zwaar uitzetten was echter niet aan de orde en tgn 20u45 was ik terug “thuis”. Nu ja, we waren al op stap van 17u (onmiddellijk na het werk dus).




Zaterdag, was voor mij (samen met Jordan) een (namid)dagje Fort Lauderdale (een uurtje ten zuiden van Jupiter). Daar heb ik voor het eerst de oceaan gezien, met uiteraard bijhorende palmbomen. (Waarschijnlijk het beeld dat iedereen van Florida heeft, niet?)
Het doel van onze trip was eigenlijk een American Football game: Fort Lauderdale versus Louisiana. Alan, de zoon van Rina is nl volledig into sports en af en toe moet hij als ballboy optreden op dergelijke football games. Ik was eigenlijk heel benieuwd en keek er echt naar uit: was het echt zoals in de films? Ja hoor, er was een heuse fanfare en uiteraard waren de cheerleaders van de partij. Het duurde me wel een hele tijd vooraleer ik de spelregels volledig doorhad. (En nee ik ga ze hier nu niet zitten uitleggen!) Wat me vooral opviel is dat er heel veel reserve spelers aanwezig waren, voor iedere spelfase wordt nl een ander team op het veld geplaatst. Tijdens verdedigende fases moeten de brede, stoere spelers optreden, terwijl in een aanvallende fase de vlugge jongens worden opgesteld. Iedere 5 seconden wordt het spel stilgelegd; iedere keer de (aanvallende) speler met de bal op de grond wordt gesmeten (want dat is nu eenmaal het doel van het spel). Maw het spel ligt eigenlijk meer stil dan dat er effectief gespeeld wordt, waardoor een wedstrijd wel tot 4 uren kan duren. Fort Lauderdale won verrassend en overtuigend (sorry, de eindstand weet ik niet meer). Ik vond het een leuke uitstap (zeker voor herhaling vatbaar), maar ik verkies toch het gewone (Europese) voetbal.
American football is hier bijzonder populair. Alan vertelde me dat er slecht 1 (maximum 2) dag(en) van de week GEEN American football game wordt uitgezonden. Op vrijdag worden de highschool wedstrijden gespeeld, op zaterdag zijn de universiteiten aan de beurt, op zondag de profs en op maandag, dinsdag en donderdag vinden “speciale” wedstrijden plaats. Uiteraard heb je als kers op de taart: de Super Bowl! Dan zit ik (net zoals iedere zichzelf respecterende Amerikaan) voor de buis!!!







Zondag was een rustige dag. Ik heb de buurt rond het huis van Rina wat verkend. Het is nl een heus golfterrein waarrond huizen (lees villa’s) zijn gebouwd. PGA: Professional Golf Association heet de wijk. Ik was er natuurlijk in geslaagd te wandelen waar ik niet mocht (gevaar van golfballen op je hoofd en zo) en gelukkig heeft een gast me met zijn golfkarretje naar veiliger oorden gebracht. (Ik ga hier nog veel dergelijke stoten tegenkomen, vrees ik).
Daarna ben ik op appartementenjacht geweest en MET succes. Ik heb (met de hulp van Victoria, een collega die ook in de real estate business zit) een prachtig (bemeubeld) appartement gevonden, vlak bij de mall, de cinema, de beach en een aantal leuke pubs. (maar vlakbij mag je hier niet zo letterlijk nemen, helaas).
Zondag was het (net zoals gisteren, vandaag en de komende dagen) stralend weer, veel koeler dan de dagen ervoor (20°C) maar geen wolkje aan de lucht. De dagen ervoor (tegen de 30°C) viel de hitte echt op je neer.
Voor de rest ben ik (nog maar eens) naar de beach geweest: er waren veel kitesurfers te zien. En s’avonds was er Desperate housewifes op tv...ze zitten hier uiteraard een aantal reeksen verder dan in België, dus voor de echte die hards...amaai: ER STAAT NOG VEEL TE GEBEUREN!!! (nieuwsgierig?:) )


1 opmerking:

leontine zei

hey Elke,
Het ziet er allemaal zo Amerikaans uit, precies zoals op tv :-). En je appartementje ziet er ook deftig uit. Heb je een terras om wat in de zon te zitten?
Geniet van de zomerse temperaturen daar, hier gaat het dit weekend sneeuwen!
Groetjes!
Leontine