zaterdag 8 november 2008

Mijn laatste dagen @ Syracuse University

What have I been doing lately?
Donderdag (11-07) en Vrijdag (11-08) waren opnieuw stralende dagen, die ik voornamelijk al werkend heb doorgebracht. Prof. Tess Freedman heeft me veel bijgeleerd de voorbije week, waarvoor ik haar heel dankbaar ben...uiteraard.
Donderdagavond ben ik op stap geweest met Rosina (mijn collega PhD), haar zus Geena en een vriendin Nicole, stuk voor stuk leuke meiden! In één of andere pub downtown hebben we Duvel gedronken. Mijn eerste Duvel ever, jaja daarvoor moet een mens naar NY gaan. Naar het schijnt serveren ze het bier slechts in 3 steden van de States en Syracuse was one of them, stel je voor! Volgende dingen moet je in acht houden als je naar een Amerikaanse pub gaat: 1) roken is niet toegelaten in de pubs en 2) ook de ober krijgt een fooi: om het jezelf gemakkelijk te maken $1 per consumptie. Ik kan maar niet gewoon worden aan het fooien!!!


Vrijdagavond ben ik uit gaan eten met Tess en haar echtgenoot, ook dat was zeer gezellig. De gespreksonderwerpen waren enigszins verschillend van de dag ervoor, but I had fun. Ik heb zwaardvis besteld, en ik kreeg volgens mij, bijna de halve oceaan op mijn bord!

Vandaag, zaterdag (11-09), begon zeer regenachtig. Dat weerhield Prof. Larry Nafie en mij niet om erop uit te trekken richting...............THE NIAGARA FALLS. Na een 3-uur durende rit westwaarts in de blitse Audi TT en een tussenstop bij Dunkin' Donut (the name says it all) kwamen we eindelijk aan bij de prachtige watervallen. Gelukkig was het opgehouden met regenen. (Het weer evolueert van west naar oost.) De watervallen liggen op de grens met Canada en hoewel het zicht iets beter zou zijn aan de overkant, zijn we toch aan de Amerikaanse kant gebleven. Ik vond dat persoonlijk niet zo erg, it was impressive anyway! Echt de kracht waarmee het water stroomt en het geluid en de mist die deze watervallen produceren....AMAZING!!!








100 foto's later (ok ik overdrijf een beetje) keerden we terug huiswaarts. En guess what...op de terugweg heb ik de prof kunnen overhalen, zodat ik een stukje met zijn auto mocht rijden. (hij was een beetje moe, de man is immers 63 jaar, ben ik vandaag te weten gekomen). Jaja, je leest het goed: Ik heb met een knalrode Audi TT op de Amerikaanse Highway gesjeesd. Maar amaai die Amerikanen rijden traag, 65MPH (iets minder dan 110 km/u) was de maximum toegelaten snelheid, maar vooral...iedereen houdt zich aan die limiet, zelfs mensen met een Audi TT (nee ik ben niet gesponserd door het merk).





Onze dag eindigde in the mall, hoe kan het ook anders!




Een geslaagde dag maw!!!!



PS: Zoals je kan zien, heb ik me eindelijk zo'n kaartlezer aangeschaft (waarvoor dient the mall anders?) Om de foto's van de voorbije dagen te aanschouwen, zullen jullie even moeten terugscrollen naar de vorige blogberichten.

3 opmerkingen:

juf Kimmy zei

Haha zo had je toch een excuus om een foto van die rode audi te trekken!

Tziet er heel plezant uit en tes waarschijnlijk adembenemend mooi!

Voila nu heb ik nog keer gereageerd hé ;)

x

Karen zei

Amai Elke,
zoveel informatie, I like :)
De auto, excuseer, de Audi TT ziet er idd wel flashy uit.
En 'the mall' is echt zoals ik et mij voorgesteld had:) Zitten die bankjes trouwens makkelijk of krijgt ge daar zo van die kottekes van in u billekes?
Trouwens kvond da wel raar dat er bij the Niagra Falls zo flatgebouwen staan enzo. Ik dacht altijd dat da zo midden de natuur lag, nuja khad ook nog nooit echt opzoekingswerk gedaan naar die watervallen, dus da kan hier echt een stomme opmerking zijn van mij:)
Enfin waarschijnlijk ben je nu al op u 'eindbestemming' en ik wacht dus vol ongeduld op een volgend fotoverslagje (ma ge moet u niet opjagen, kheb tijd ;))

Doei X

Anoniem zei

Met een Audi TT niet sneller mogen rijden dan 110 kmh... dat is gewoon de hel! Het is een beetje zoals hier heb je de allernieuwste computer, maar je mag er alleen programma's op draaien van 10 jaar geleden.