woensdag 5 november 2008

Obama 4 president



jaja...Obama made it, en hoe! Veel heb ik echter zelf niet gemerkt van de verkiezingsgekte. Ik wilde perse van onderzoekertje doen in de kelderverdieping van het center of science and technology. s'Avonds heb ik de verkiezingsshow (ja laten we het maar een show noemen) wel op de voet gevolgd, tot ik in slaap viel ten minste (ik ben het tijdsverschil nog steeds niet gewoon). Dit vond ik wel de max: Obama, die op die moment in de drukte in Chicago zat, werd als hologram de CNN studio ingebeemed en geïnterviewed. Very weird and startrek like, don't you think? Vandaag was zijn overwinning UITERAARD het onderwerp van de dag!

Verder heb ik nog niet veel noemenswaardig gedaan. Ik heb de universiteitscampus verkend: in tegenstelling tot Gent, zijn alle universiteitgerelateerde gebouwen geconcentreerd op 1 locatie in de stad. Best wel gezellig eigenlijk! En er lopen eekhoorntjes (grijze en zwarte) rond, die helemaal niet mensenschuw zijn.







En o ja...heb ik je al verteld? Het is hier stralend zonnig weer (om en bij de 18°C) , wat wel uitzonderlijk is, want vorige week sneeuwde het hier nog!

De Amerikaanse eetcultuur is toch niet volledig je dat. (maar dat wisten we al nietwaar). Ik vul mijn maag (voorlopig) met allerhande juices, yoghurts, salads, croissants, sandwiches and soups. En dat allemaal liefst in een plastieken recipiënt en in proporties die niet te overzien zijn. Ze kunnen maw nog veel leren van ons :). Zal ik ze even wat kooklessen geven? ;)




Ik had dit alles (evenals mijn supersized bed) graag geïllustreerd met wat foto's (jaja ik heb een efforke gedaan), maar ik zal me daarvoor eerst een kaartlezertje moeten aanschaffen. Dus bij deze beloof ik plechtig: foto's volgen!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Qua theatraliteit kunnen ze er hier ook weg mee: "Yes, we can" met een paginagrote foto van een wuivende Obama, dat was de voorpagina van de krant vandaag. Maar het blijft fantastisch.
Onderzoekstertje, go for it! :)

Kristof Vandoorne zei

Kun je eigenlijk nog T-shirts pro-Mccain vinden? Misschien moet je die nu wat beginnen dragen, als manier om met mensen aan de praat te geraken.

Sarah zei

die eekhoorns zijn we in NY ook superveel tegengekomen, het is er bijna een epidemie! wel grappige beesten