dinsdag 11 november 2008

off to the sunny sun sun




Na een kort, maar aangenaam verblijf in Syracuse heb ik zondag (9/11) mijn trip verder gezet; final destination: Jupiter! Het was een aangename vlucht en dat owv 3 redenen: 1) ik zag NY city vanuit de lucht, waauw, 2) er was een ongelooflijke sunset te zien, nog waauwerder en 3) tijdens de landing had ik een mooi zicht over de befaamde everglades; een alligator heb ik echter niet kunnen spotten. Ik werd opgehaald door de uit-Rusland-afkomstige Rina Dukor, aka de baas van Biotools. De eerste dagen/weken/maanden (?) zal ik bij haar verblijven. Ze woont in een reusachtig huis (with swimmingpool :) ), samen met haar al even Russische moeder, Amerikaanse stiefvader, haar 15(?)-jarige zoon (Allan), haar 10-jarige dochter (Anna) en haar drie honden...jaja van een crowded house gesproken....Maar het is een gezellige boel!


Maandag (10/11), mijn eerste werkdag in Biotools. Het bedrijf ligt idd een beetje in the middle of nowhere, enkel bereikbaar per auto, maar we hebben wel onze eigenste alligator. Dat hebben ze me althans wijsgemaakt. Het bedrijf is zodanig klein dat ik hier snel eventjes alle werknemers zal opnoemen: Rina, Mary, Julie, Jordan, Hank (zijn Chinese naam kan ik echt niet uitspreken), Victoria, Anna en ME! Stuk voor stuk...supervriendelijke mensen (voorspelbaar, I know).


Vandaag (11/11) zijn we gaan lunchen en dat owv mijn verjaardag (van toch al meer dan een maand geleden). Alle redenen zijn blijkbaar goed om uit te gaan eten. Ideaal voor mij, zo leerde ik iedereen wat beter kennen. Daarna zijn we met de groep op fieldtrip vertrokken richting COSTCO. Dat is een winkel zeer gelijkaardig aan de Makro, maar dan NOG groter. Doel van onze trip: inkopen doen om voldoende boef te hebben op het bedrijf. That was fun en geloof me: mission accomplished, het bedrijf was plots $660 armer!!!








Echt veel van de zon heb ik nog niet kunnen genieten, maar dat komt wel nog! Overdag is het hier 25°C en hot. Maar daar merk je weinig van, binnen in de air conditionned gebouwen en auto's.

4 opmerkingen:

Claire zei

OH MY GOD zijn dat potten Nutella??
Ge zijt daar wel met uw gat in de..euh...choco gevallen hé! Lijkt me wel wat, vriendelijke collega's én sunny sun sun. Enfin, ik ga volgende maand alweer gaan skieën als reporter, 't heeft ook iets natuurlijk :)
groetjes! Claire

Unknown zei

Mocht je je gastvrouw willen verrassen met een paar woordjes Russisch, do talk to me baby !
Sofie

Elke zei

ik ken eigenlijk enkel het woord RABOTE...work work work :)

Give me some more!

Floris zei

Een paar woordjes Russisch? Ik ken er maar een paar, maar hier zijn ze.

"Njietu probljiema!": No problem.
"Zdrastvudzjie": Hello.
"Dasvidanja": Bye bye.
"Chut Chut": a little (handy in vodka-situations)
"Njiepani maj": I don't speak.

Je kunt hele gesprekken voeren met dat soort zinnetjes, het is sterk aanbevolen dat eens te proberen!

En niet inzitten over die 660USD extra armoede voor je bedrijf: bedrijven gooien graag met geld - gewoon van profiteren dus!

Veel succes ver weg daar in ons zonnestelsel!